Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
Využití Open Source programů pro elektromagnetický výpočet metodou konečných prvků
Žíla, Jakub ; Klíma, Jiří (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o elektromagnetickém výpočtu pomocí opensource programů. Je provedena simulace trojfázového synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru v opensource programech. Výsledky simulací jsou porovnány s profesionálním systémem ANSYS Maxwell i s měřením na stroji. Všechny použité programy v této práci pracují s metodou konečných prvků.
Střídač pro trojfázový motor
Mikuška, Martin ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom jednotlivých obvodov trojfázového meniča. Riadenie meniča zabezpečuje digitálny signálový kontrolér MC56F8013 spolu s jeho obslužným programom. Princíp riadenia je navrhnutý pre jednotlivé motory, celý menič je navrhnutý s ohľadom na univerzálnosť a možnosť použitia pre akýkoľvek trojfázový elektromotor, len výmenou koncového stupňa. Prípadne jednotlivých blokov, ktoré sú navzájom kompatibilné.
Využití uměle vytvořeného slabého magnetického pole pro navigaci ve 3D prostoru
Váňa, Dominik ; Beneš, Petr (oponent) ; Havránek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na využití uměle vytvořeného slabého magnetického pole pro navigaci v 3D prostoru. Teoretická část textu pojednává o obecných vlastnostech magnetického pole a jeho popisu. V další pasáži teoretické části je rozebrán přehled měřicích principů magnetického pole. Na základě různých typů měřicích principů je v práci zpracován přehled komerčně dostupných miniaturních snímačů pro měření magnetického pole s rozsahem do 10 mT. Speciálně se práce zaměřuje na magnetorezistivní princip a fluxgate snímače. Dále teoretická část obsahuje popis metod pro modelování magnetického pole jednoduchých permanentních magnetů a různých sestav magnetů. V neposlední řadě je v teoretické části proveden patentový průzkum zařízení, která se používají pro lokalizaci magnetů, které jsou instalovány do nitrodřeňového hřebu, který se používá při intramedulární stabilizaci mnohačetných zlomenin lidských kostí. Lokalizací magnetu v hřebu je možné přesně určit polohu upevňovacích otvorů. Praktická část práce obsahuje analýzu chování magnetického pole v okolí různých magnetických sestav, které byly vymodelovány v programu COMSOL Multiphysics využívající metodu konečných prvků. Modely byly vytvořeny se snahou blíže analyzovat chování magnetického pole v okolí magnetů a zároveň nalézt možné analytické funkce, pomocí kterých by bylo možné určit polohu magnetu v prostoru vůči snímací sondě. Výsledkem práce je analýza různých sestav, která obsahuje grafy různých závislostí a předpis polynomiálních funkcí, které tyto závislosti aproximují. Další částí práce je návrh sondy, která slouží k lokalizaci magnetického cíle. V práci jsou popsány dvě možné metody lokalizace. Pro diferenční metodu je vytvořen obsluhující software v prostředí LabVIEW. Sonda založená na této metodě je plně schopna lokalizovat magnet ve 2D rovině. Metoda prohledávání stavového prostoru je popsána pouze teoreticky.
Microprocessor controlled BLDC motor inverter realization
Mikuška, Martin ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis goes into electronic commutated motors, their inverters and specific parts of the general pulse converter. Next it is described step-down converters, push-pull converters and the principles that are supported by practical exercises. The next part describes the design of the power transistors driver and problems of galvanic separation by optocouplers.
Možnosti přímého připojení synchronního generátoru s permanentními magnety na síť
Chrobák, Petr ; Mach, Martin (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku přímého připojení synchronních generátorů s permanentními magnety k elektrické síti. Hlavní výhody a nevýhody jsou porovnány s klasickými elektromagneticky buzenými generátory. Dále jsou zmíněny všechny synchronizační podmínky a jejich modifikace v případě přímého připojení PMSG k síti. Část této práce je zaměřena na tlumicí vinutí a na jejich vliv, který mají během přechodných dějů na rázové proudy. Pro konečnou simulaci přímého připojení PMSG k síti je sestaven náhradní matematický model stroje. Závěr práce je věnován právě simulaci chování PMSG a konečné simulaci přímého připojení PMSG k elektrické síti.
Program pro výpočet EC motorů
Chloupek, Karel ; Janda, Marcel (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku návrhu EC motorů. Je členěna na dvě části: teoretickou a praktickou. V první části je čtenář seznámen s danou problematikou, příčinami jejich vzniku, výhodami a nevýhodami. Dále jsou popisovány jejich různé provedení a konstrukce. Největší pozornost je věnována segmentovému statoru. Pro tento typ magnetického obvodu je vytvořen výpočetní program. Tento program provede návrh a výpočet motoru podle zadaných parametrů a vygeneruje zdrojový kód pro program FEMM, ve kterém se následně spustí simulace. Takto si může každý konstruktér snadno ověřit reálnost výpočtu.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Elektromagnetický tlumič
Mikyska, Jan ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku získání elektrické energie z tlumení vibrací automobilu pomocí elektromagnetických tlumičů. Primárním využitím elektromagnetického tlumiče je výroba elektrické energie, kterou lze následně použít pro napájení elektrických spotřebičů v automobilu a pro případné dobíjení akumulátoru. Text práce je rozdělen na šest hlavních kapitol: literární rešerše možných způsobů získání elektrické energie z tlumení vibrací, teoretický a matematický rozbor problematiky, volba konstrukce s výpočetní analýzou tlumiče a výpočet výkonu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.